Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Urząd Gminy w Krzywdzie

Centrum Kultury i Integracji Społecznej w Krzywdzie

Kopiec Henryka Sienkiewicza w Okrzei

OSP w Radoryżu Kościelnym

Budynek Urzędu Gminy

Stawy w Radoryżu Kościelnym

Chleb dożynkowy

Muzeum Henryka Sienkiewicza w Woli Okrzejskiej

Budynek Urzędu Gminy w Krzywdzie

Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Krzywdzie

Kościół w Radoryżu Kościelnym

OSP w Fiukówce

Miejsce wypoczynku w Krzywdzie

Nabór wniosków na usuwanie azbestu

Informujemy mieszkańców, iż Gmina Krzywda pozyskała dotację na 2017 r. z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie na zadania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Krzywda.

Kto może złożyć wniosek

O dofinansowanie 100% kosztów związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest mogą ubiegać się:

  • osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe z terenu Gminy Krzywda

Na co można uzyskać dofinansowanie

Do dofinansowania kwalifikują się:

  • koszty demontażu, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest,
  • koszty usunięcia odpadów zawierających azbest zmagazynowanych na działkach gruntowych tj. koszty  transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest, w przypadku udokumentowania przez właściciela odpadów wykonania prac rozbiórkowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 ze zmianami).

 Do dofinansowania nie kwalifikują się koszty związane z zakupem i wykonaniem nowego pokrycia dachowego.

Kiedy realizacja

Realizacja tych zadań odbywać się będzie na zamówienie publiczne Gminy Krzywda przez wykonawcę wybranego w drodze przetargu, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz przy pełnej merytorycznej i formalno-prawnej odpowiedzialności Gminy Krzywda.

Przewidywany termin realizacji wniosków od dnia 1 czerwca 2017 r. do dnia 29 września 2017 r.

Szczegółowe informacje dot. procedury naboru wniosków, wzór wniosku można uzyskać w siedzibie tut. Urzędu w pokoju nr 14.

Jakie dokumenty złożyć

Warunkiem ubiegania się o pokrycie kosztów przedsięwzięcia określonego jest przedłożenie w Urzędzie Gminy Krzywda:

  • Kompletnego wniosku wraz z załącznikami tj:
  • Kserokopia aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku /działki/
  • Kserokopia zgłoszenia wykonania robót budowlanych związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest pochodzących z demontażu pokryć dachowych na budynkach lub pozwolenie na rozbiórkę budynku lub przebudowę dachu (zmianę konstrukcji więźby dachowej) ze Starostwa Powiatowego (Wydział Budownictwa i Architektury) w Łukowie.
    • /nie dotyczy w przypadku usuniętych płyt azbestowo-cementowych, pochodzących z demontażu pokryć dachowych przed 2004 r., oraz nagłych zdarzeń losowych/
  • Informacja o wyrobach zawierających azbest w miejscu ich wykorzystywania (zał. nr 1)
  • Kopia mapy zasadniczej do celów opiniodawczych lub kopia mapy ewidencyjnej w przypadku braku mapy zasadniczej działki z oznaczeniem budynku będącego przedmiotem wniosku.
  • Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (zał. nr 2)
  • Kserokopia oświadczenia wykonawcy demontażu zgodnie z §8 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 oraz Dz.U. z 2010 r. Nr 162, poz.1089), (nie dotyczy przypadku odbioru wyrobów zawierających azbest zgromadzonych na działkach gruntowych przed wejściem w życie przepisów rozporządzenia tj. przed 6.05.2004r.)

Kiedy i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie

Nabór wniosków odbędzie się w terminie od dnia 3 kwietnia 2017 r. do dnia 28 kwietnia 2017 r.

Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy Krzywda (ul. Żelechowska 24B), pokój nr 14.

Kolejność realizacji następować będzie według daty wpływu kompletnych wniosków do Urzędu Gminy Krzywda, ul. Żelechowska 24B, 21-470 Krzywda oraz  na podstawie stopnia pilności określonego na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. (Zał. 2. Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest); do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na ten cel w roku 2017.

Realizacja tych zadań odbywać się będzie na zamówienie publiczne Gminy Krzywda przez wykonawcę wybranego w drodze przetargu, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r.  Prawo zamówień publicznych oraz przy pełnej merytorycznej i formalno-prawnej odpowiedzialności Gminy Krzywda.