Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

e-mail: zsspk@wp.pl

www: Zespół Szkół w Krzywdzie

Adres BIP: BIP ZS Krzywda

Działania szkoły, organizacje szkolne, szkolne koła zainteresowań,
rozszerzające ofertę edukacyjną dla uczniów:

•  półdzielnia Uczniowska
  • „Ognisko Misyjne”
  • Zajęcia wyrównawcze
  • zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze
  • Dodatkowe zajęcia wychowawczo – rekreacyjne prowadzone dla uczniów    klas młodszych
  • Dodatkowe zajęcia wychowawczo – turystyczno – krajoznawcze realizowane przez pedagoga szkolnego
  • logopeda szkolny
  • Badania przesiewowe oraz zajęcia z gimnastyki korekcyjno - kompensacyjnej.
  • Uczniowski Ludowy Klub Sportowy (sekcje sportowe)
  • Letnie obozy sportowe
  • Zawody sportowe, imprezy sportowo – rekreacyjne, wycieczki turystyczno – krajoznawcze.
  • Współpraca z innymi organizacjami.
  • Realizacja programu unijnego „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.
  • Innowacje pedagogiczne.
  • Realizacja  edukacyjnych programów ekologicznych.
  • Przedszkole, dwie grupy po 25 osób.
  • W ramach współpracy z organizacja „Szansa”, na terenie szkoły odbywają się zajęcia dla dorosłych: fitness, piłka siatkowa, oraz dla dzieci king boxing.
  • centrum multimedialne

O jakości pracy w naszej szkole świadczą posiadane przez nas certyfikaty:

• Certyfikat „Szkoła z klasa”
  • Certyfikat  „Wojewódzkiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie „
  • Certyfikat  „Opiekuna Ptaków”
  • Certyfikat przedszkola „Przyjaciel Natury”
  • Tytuł „Szkoła Rozumnie Kształtująca Krajobraz”
  • Tytuł „Klasa Przyjazna Środowisku”

W ramach naszych działań uczniowie mogą rozszerzać wiedzę, Rozwijać swoje zainteresowania. Szeroka oferta szkoły zapewnia zagospodarowanie czasu wolnego. Bogata baza w tym również zaplecze sportowe oraz wysoko wykwalifikowana kadra nauczycielska zapewniają bezpieczeństwo, wysoką jakość i atrakcyjność zajęć. Szkoła otoczona jest malowniczą zielenią: krzewami, ogródkami kwiatowymi, wokół oczka wodnego które nadaje temu miejscu przyjemny klimat. Otoczenie szkoły jest naszą wizytówką. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej i zapoznania się ze szczegółami naszej oferty dla państwa dzieci.

Szkolny tydzień turystyki W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. MARII KOWNACKIEJ W KRZYWDZIE 17 – 21. 09.2012r.

W związku z Europejskim Tygodniem Zrównoważonego Transportu oraz Dniem bez samochodu w Szkole Podstawowej im. Marii Kownackiej w Krzywdzie, w dniach 17-21.09.2012r. zorganizowano Szkolny Tydzień Turystyki. Akcja związana była również z ogólnopolską kampanią „Zachowaj Trzeźwy umysł”, w której od kilku lat udział bierze gmina Krzywda.

Podczas tygodnia turystyki zaplanowano i zrealizowano trzy rajdy rowerowe dla uczniów posiadających karty rowerowe (klasy V i VI), dzień pieszych wycieczek dla wszystkich uczniów. Tydzień zakończono gminnymi zawodami lekkoatletycznymi, których szkoła w Krzywdzie była gospodarzem.
W poniedziałek wyruszyliśmy na rajd rowerowy do Anielina i Kosiorek. W Anielinie, dzięki życzliwości pracowników szkoły, odszukaliśmy pomniki przyrody rosnące na terenie zespołu dworkowo - parkowego, następnie udaliśmy się do leśniczówki Kosiorki, gdzie spotkaliśmy się z leśnikami p. Krzysztofem Biaduniem i p.Jackiem Mazurem.

We wtorek, znowu na rowerach, wyruszyliśmy do Burca i Wojcieszkowa. Na trasę rajdu wybrała się z nami pielęgniarka szkolna pani Anna Wronowska. W Burcu zatrzymaliśmy się przy szkole, gdzie znajduje się kamień z pamiątkową tablicą z fragmentem „Potopu” Henryka Sienkiewicza oraz przejechaliśmy się przepiękną Aleją Kasztanową.
W Wojcieszkowie odwiedziliśmy cmentarz, na którym zatrzymaliśmy się przy grobie ostatniej żony Henryka Sienkiewicza Marii z Babskich Henrykowej Sienkiewiczowej.

Głównym celem tego rajdu było zwiedzenie Izby Regionalnej, którą pokazała nam inicjatorka, opiekunka, przewodnik i kustosz pani Jadwiga Józwik. Pani Józwik powiedziała historię powstawania Izby (budynek z 1863r.), opowiedziała również historię okolicy i eksponatów zgromadzonych w 10 pomieszczeniach (3 budynki) należących do Gminy. Wśród eksponatów obejrzeliśmy znajdujące się tam rzeczy z dzieciństwa naszych dziadków i rodziców m.in. obrazy, gazety z 1963r., pralka, tarki, sprzęt do wyrobu opłatka, balie, misy, fragment płotu, krosno, książki, mundury, ubrania... niemalże wszystko, co znajduje się w dzisiejszych domach, tylko że w „starszym wydaniu”.

Największym zainteresowaniem cieszyły się stare telefony, wozy oraz maszyna do pisania, na której oczywiście uczestnicy próbowali pisać. Ogromną atrakcję stanowiły dyby. Nie brakowało chętnych, żeby pozwolić się w nie zakuć, co oczywiście zostało sfotografowane.

W środę cała szkoła wyruszyła na piesze wycieczki, odwiedziliśmy m.in. Zakład Gospodarki Komunalnej, oczyszczalnię ścieków, gdzie uczniowie wysłuchali pogadanki na temat czystości i ekologii. Odszukaliśmy grób Nieznanego Żołnierza znajdujący się w lesie, przygotowaliśmy dla uczniów ogniska.

Na kolejny rajd wyruszyliśmy we czwartek. Tym razem podążaliśmy szlakiem Henryka Sienkiewicza. W Woli Okrzejskiej zwiedziliśmy Muzeum Henryka Sienkiewicza, gdzie pan Maciej Cybulski w bardzo interesujący sposób opowiedział nam o Nobliście, jego życiu, rodzinie i twórczości. Jeden z rajdowiczów miał możliwość zagrania kilku dźwięków na fortepianie marki Eart należącym do matki pisarza Stefanii z Cieciszowskich.  Niektórzy nadaremnie czekali na odpowiedź „dzień dobry” od nadzwyczaj realnej silikonowo – woskowej figury Sienkiewicza siedzącej za swoim biurkiem. W Okrzei odwiedziliśmy miejscowy cmentarz, na którym znajduje się grób matki pisarza i od niedawna pomnik Matki z Synem oraz „zdobyliśmy” kopiec usypany ku czci Noblisty..

Podczas rajdów, przejechaliśmy prawie 100 kilometrów, zwiedziliśmy ciekawe miejsca w naszej okolicy, promowaliśmy aktywny wypoczynek popularyzując turystykę rowerową. Podczas każdego rajdu znaleźliśmy czas na integracyjne ognisko. Nasze trasy były bardzo urozmaicone - jeździliśmy drogą asfaltową, szutrówką, trasami betonowymi, piaszczystymi drogami, jak i wąskimi leśno – polnymi ścieżkami. Dzieci „uczyły się doświadczając”.
W piątek byliśmy gospodarzami Gminnych Sztafetowych Biegów Przełajowych Dziewcząt i Chłopców szkół podstawowych i gimnazjów.

Szkolny Tydzień Turystyki zorganizowano z inicjatywy pedagoga szkolnego Pani Agnieszki Grabowskiej – Czajka. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w organizację tego turystycznego tygodnia, szczególnie pani Dyrektor, uczniom i nauczycielom. Dzięki panom leśnikom mieliśmy przygotowane ogniska i mogliśmy zjeść ciepły obiad (pieczone kiełbaski).

Na trasę rajdów rowerowych wybrali się nauczyciele: Marzena Skorupa, Alicja Pietrzak, Katarzyna Piwowarek, Marek Wolny, Paweł Mizak, Renata Tyzak, Bożena Mioduchowska, Agnieszka Grabowska – Czajka.